Integritetspolicy

Välkommen till Qbet Casinos integritetspolicy. Denna policy förklarar hur vi samlar in, använder, lagrar och skyddar dina personuppgifter när du använder våra tjänster via casinoqbet.se. Genom att använda vår webbplats och tjänster samtycker du till denna behandling av dina data.

1. Ansvarig för dina personuppgifter

Qbet Casino, med registrerad verksamhet i Sverige, är personuppgiftsansvarig för de uppgifter som samlas in via denna webbplats. Vid frågor eller för att utöva dina rättigheter, kontakta oss gärna på [email protected].

2. Vilka personuppgifter samlar vi in?

När du registrerar dig och använder våra tjänster kan vi samla in och behandla följande kategorier av personuppgifter:

  • Fullständigt namn och personnummer
  • Kontaktuppgifter, såsom e-postadress, telefonnummer och postadress
  • IP-adress och teknisk information om din enhet (webbläsare, operativsystem etc.)
  • Användardata, som inloggningstider, spelaktivitet och transaktionshistorik
  • Konto- och profilinformation som skapas hos oss
  • Betalningsuppgifter kopplade till insättningar och uttag
  • Dokumentation för verifiering av identitet, ålder och plats (enligt svensk spellagstiftning)
  • Sensitiv information endast om du frivilligt tillhandahåller detta, såsom hälsodata i samband med ansvarsfullt spelande
  • Data från tredjepartstjänster som vi använder för bedrägeribekämpning och ansvarsspel

3. Hur använder vi dina personuppgifter?

Vi använder dina uppgifter för att:

  • Skapa och administrera ditt spelkonto samt säkerställa att du uppfyller lagliga ålderskrav
  • Genomföra betalningar, inklusive insättningar och uttag
  • Uppfylla lagstadgade skyldigheter, exempelvis enligt den svenska spellagen (SFS 2018:1138) och dataskyddsförordningen (GDPR)
  • Kommunicera med dig om kontouppdateringar, regler, och säkerhetsvarningar
  • Erbjuda och administrera bonusar, kampanjer och tävlingar när du samtycker
  • Förbättra våra spel och tjänster genom analys och intern rapportering
  • Övervaka och förebygga bedrägeri samt missbruk av våra tjänster
  • Hantera kundsupport och lösa tvister
  • Anpassa din spelupplevelse och skicka personligt anpassad information när du ger samtycke

4. Rättslig grund för databehandling

Vi behandlar dina personuppgifter utifrån följande rättsliga grunder:

  • Samtycke – där du frivilligt samtyckt till specifik behandling, till exempel marknadsföring
  • Avtal – för att uppfylla våra åtaganden gentemot dig som spelare
  • Lagliga skyldigheter – för att följa krav i svensk lag och regulatoriska förordningar
  • Berättigade intressen – när det är nödvändigt för driften av vår tjänst och skydd mot bedrägerier och missbruk

5. Hur länge sparar vi dina uppgifter?

Dina personuppgifter sparas endast så länge det är nödvändigt för att uppfylla syftena med insamlingen, eller enligt lagstadgade krav. Vanligtvis lagras data upp till fem år efter att ditt konto har avslutats eller blivit inaktivt. Specifika uppgifter kan sparas längre vid krav från spelinspektionen eller för att fullfölja rapporteringsskyldigheter enligt svensk spelreglering.

6. Marknadsföringskommunikation och samtycke

Om du samtycker kan vi skicka erbjudanden och nyheter om våra tjänster och samarbetspartners via e-post, SMS och andra kanaler. Du kan när som helst ändra dina kommunikationsinställningar i ditt konto eller via länkar i våra utskick för att avregistrera dig.

7. Användning av cookies och spårningsteknologier

Vi använder cookies och liknande tekniker för att:

  • Säkerställa webbplatsens funktionalitet och säkerhet
  • Lagra dina preferenser och förbättra användarupplevelsen
  • Analysera trafiken och förstå användarbeteenden
  • Visa relevanta annonser, inklusive via tredjepartspartners

Du kan alltid justera eller avaktivera cookies i din webbläsare, men vissa tekniker är nödvändiga för att sajten ska fungera korrekt.

8. Delning av dina uppgifter med tredje part

Dina personuppgifter kan komma att delas med:

  • Betalningsleverantörer och tekniska partners som stödjer vår tjänst
  • Myndigheter, såsom Spelinspektionen, vid lagstadgad begäran
  • Företag specialiserade på bedrägeribekämpning och identitetsverifiering
  • Inom vår koncern för verksamhetsändamål
  • Marknadsföringspartners, endast med ditt uttryckliga medgivande

Vid överföring utanför EU/EES säkerställer vi att lämpliga skyddsåtgärder tillämpas, exempelvis standardavtalsklausuler.

9. Säkerhet för dina personuppgifter

Vi använder moderna och beprövade säkerhetslösningar, både tekniska och organisatoriska, för att skydda dina personuppgifter mot obehörig åtkomst, förlust eller annan otillåten behandling. Vår infrastruktur uppdateras kontinuerligt för att möta aktuella säkerhetsstandarder.

10. Dina rättigheter enligt dataskyddslagstiftningen

Du har omfattande rättigheter för att kontrollera hur vi behandlar dina data, inklusive:

  • Rätt att få information om hur dina uppgifter används
  • Rätt att få tillgång till dina personuppgifter
  • Rätt att begära rättelse av felaktig eller ofullständig information
  • Rätt att begära radering av dina uppgifter under vissa förutsättningar
  • Rätt att begränsa behandlingen av dina data
  • Rätt att invända mot behandling som grundar sig på berättigade intressen eller direktmarknadsföring
  • Rätt till dataportabilitet, att få ut dina uppgifter i ett strukturerat format
  • Rätt att när som helst återkalla tidigare lämnat samtycke utan att det påverkar laglighet av behandling innan återkallandet
  • Rätt att inte bli föremål för automatiserat beslutsfattande med betydande konsekvenser för dig

För att utöva dina rättigheter, kontakta oss via [email protected].

11. Ändringar i integritetspolicyn

Vi kan komma att uppdatera denna integritetspolicy för att följa ändrade lagkrav eller förbättra våra rutiner. Eventuella ändringar publiceras på denna sida och träder i kraft omedelbart efter publicering. Vi rekommenderar att du regelbundet läser igenom policyn för att hålla dig informerad.

12. Hur du kan lämna klagomål

Om du misstänker att vi inte hanterar dina personuppgifter enligt gällande lagstiftning, är du välkommen att kontakta oss direkt. Du har också rätt att vända dig till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) eller Spelinspektionen för att anmäla ett klagomål.